خانه / معرفی همکاران / مدارس و مراکز علمی / مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) مشهد

مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) مشهد

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ قم از نخستین و برجسته‌ترین نام‌های آشنا در عرصه دانش است. نهادی که از دل حوزه‌ها جوشیده و برکات علمی و معنوی ارزنده‌ای درپی داشته‌است. کلان هدف آغازین این مرکز، شناخت، پژوهش و ترویج دانش و فرهنگ دینی بود چرا که با پیروزی انقلاب اسلامی، نیازی فراگیر به آموزش و تربیت طلّاب و دانش‌پژوهان علوم اسلامی دیده می‌شد.

اداره کل آموزش دفتر تبلیغات شعبه‌ی خراسان رضوی نیز بر سایه‌سار آفتاب هشتم و با پشتوانه‌ی حوزه‌ی کهن فقه و ادب خراسان، در این مسیر گام‌هایی برداشته است. رسالتی گسترده که از زبان‌آموزی و آیین نگارش آغاز می‌شود و تا دوردست‌های دانش‌های قرآنی و روایی، فقه زمان و مکان، کلام عقلانی، ادب و هنر ایمانی راه می‌یابد.

اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، از سال ۱۳۶۸ با تشکیل گروه‌های علمی آموزشی و به مدد برنامه‌ریزی پویا و اجرای فعال، به «ارائه‌ی آموزش‌های مورد نیاز، برای تربیت فضلا در عرصه‌ی تبلیغات و پژوهش‌های اسلامی» همت گماشته و در پی «تحقق جنبش علمی فرهنگی حوزه در تولید علم و تبلیغ فرهنگ دینی» است. مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) از جمله مراکز علمی آموزشی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

مشق اجتهاد در مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) مشهد

برگزاری مدرسه هفتم مشق اجتهاد، حاصل امضای تفاهم‌نامه میان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) مشهد، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، بود. دانش‌پژوهان پرانگیزه سطح سه و چهار مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) در این دوره مشق اجتهاد شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative