خانه / معرفی همکاران / مدارس و مراکز علمی / جامعه المصطفی العالمیه

جامعه المصطفی العالمیه

جامعه المصطفی العالمیه نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی، اهتمام دارد که انبوهی از داوطلبان را از سراسر گیتی تحت پوشش قرار دهد و فرصت کم نظیری برای تشنگان زلال معارف اسلامی و هدایت قرآنی در سراسر جهان فراهم آورد تا ضمن تربیت مجتهدان، عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی همت گمارد.

این نهاد علمی بین المللی بیش از ۵۰۰۰۰ دانش پژوه مرد و زن را از ۱۲۲ ملیت، تحت تعلیم و تربیت خود داشته که تاکنون، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر از آنان دانش آموخته شده اند.

در جامعه المصطفی العالمیه رشته های اسلامی فقه، اصول فقه، قرآن، حدیث، فلسفه، عرفان، اخلاق، کلام و تاریخ اسلام و در حوزه علوم انسانی نیز رشته ها و گرایش هایی همچون علوم تربیتی، حقوق، روان شناسی، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، بانکداری، ارتباطات، مدیریت و زبان و ادبیات زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی، با رویکرد اسلامی ارایه می شود.

پژوهش در جامعه المصطفی العالمیه

جامعه‌ المصطفی العالمیه، همواره با اهتمام به آموزش پژوهش‌ محور، به تولید دانش و اندیشه‌ سازی، با اهتمام به آموزش پژوهش‌ محور توجه داشته است، چنان که کوشش شده است بخشی از توان استادان، طلاب و دانش‌ آموختگان معطوف آن می­شود. نتیجه‌ی این تلاش، انبوهی از فعالیت‌های متنوع پژوهشی است که به همت پژوهشگران جامعه المصطفی انجام می‌شود و ره‌ آورد آن، تدوین و انتشار هزاران عنوان کتاب و ده­ ها هزار عنوان مقاله‌ی علمی بوده است.

مشق اجتهاد در جامعه المصطفی العالمیه

جامعه المصطفی العالمیه دارای ظرفیت غنی از دانش‌پژوهان سراسر جهان تشیع است. با توجه به این مهم، مدرسه دهم و یازدهم مشق اجتهاد، طی امضای تفاهم نامه ای با جامعه المصطفی العالمیه، برای طلاب نخبه سطح سه و چهار این دانشگاه، در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative