خانه / معرفی همکاران / اساتید / استاد علیرضا پیروزمند

استاد علیرضا پیروزمند

استاد علیرضا پیروزمند متولد سال ۱۳۴۴ در شهر شیراز  است. زندگى علمى‌ ایشان پس از اخذ دیپلم آغازشده است. در سال ۱۳۶۲ باوجود قبولى در رشته فنى دانشگاه براى ادامه تحصیل به قم رفته و به‌موازات فراگیرى دروس حوزوى در دفتر فرهنگستان علوم اسلامى قم به پژوهش مشغول شده است. دروس سطح را خدمت اساتید همچون آیات و حجج‌اسلام آقایان راستى کاشانى، وجدانى فخر، پایانی، ستوده، احمدى میانجی، حسینى بوشهری، موسوى، اعتمادى و گنجى فراگرفته و از سال ۱۳۷۳ در درس خارج فقه آیت‌الله تبریزى و خارج اصول آیت‌الله وحید خراسانى توفیق حضور داشته است.

وی هم‌اکنون عضو هیئت‌علمی دفتر فرهنگستان، قائم‌مقام دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، مسئول گروه روش و عضو گروه علم اصول احکام حکومتی دفتر فرهنگستان است. علاوه بر مسائل بنیادی، در موضوعات راهبردی نظام اسلامی نیز با گرایش مسائل علمی فرهنگی در قالب همکاری با برخی مراکز کلان نظام ازجمله به‌عنوان کارشناس مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۷۶ تا ۸۲ فعالیت داشته‌ و ‌در طول این مدت علاوه بر مشاوره، طرح‌های تحقیقاتى را براى آن‌ها به انجام رسانده است. از سال ۱۳۸۲ تاکنون نیز به‌عنوان کارشناس مسائل فرهنگى با دبیرخانه شوراى انقلاب فرهنگى همکارى داشته و طرح‌های تحقیقاتی را نیز در همین ارتباط به انجام رسانده است.

در موضوعات بنیادی، مباحثى همچون فلسفه علم، روش علم، روش سیستمی، فلسفه فیزیک و ریاضی، فلسفه دین، مبانی علم اصول و نیز در موضوعات راهبردى به مطالبى همچون شبکه‌های اطلاع‌رسانی، رابطه دین و دولت و فرهنگ، طبقه‌بندی موضوعات فرهنگى، مبانی و الگوی مهندسى فرهنگى، الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، جنبش نرم‌افزاری و تحول علمی کشور، الگو و چشم‌انداز تحول حوزه علمیه می‌‌توان اشاره نمود. از وی تاکنون مقالات و کتب گوناگونی انتشاریافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative