خانه / اخبار / آغاز به کار دوره مجازی مشق اجتهاد

آغاز به کار دوره مجازی مشق اجتهاد

طرح ملی مشق اجتهاد در دومین سال فعالیت خود، بر آن شد تا حد و مرز آموزشی حضوری خود را از بین برده و چتر خود را برای فراگیری پژوهش میان دانش پژوهان سراسر کشور بگستراند. از این رو مجازی سازی مشق اجتهاد در دستور کار قرار گرفت. دوره ای که علاوه بر این، از وقت و هزینه افزون کاهیده و کارایی طرح را دوچندان می کند.

مشق اجتهاد به دنبال تحقق این هدف، در اولین قدم، اجرای دوره مجازی را تصویب کرد و در ادامه با طراحی مدلی، به دنبال محقق شدن هر چه بهتر و بیشتر اهداف خود بود.

نفس مجازی سازی، شمولیت، وقت و هزینه را کاسته ولی کارایی هرچه بیشتر این دوره، بسته به مدل اجراشدن آن است. بعد از رایزنی ها و مشورت های بسیار، بر آن شدیم تا یکایک عناوین کارگاه های دوره مشق اجتهاد در قالب سؤال هایی کوتاه، کارا و اساسی درآمده و هر یک از سؤالات در فضایی جدا از فضای دوره عمومی مشق اجتهاد، تنها با حضور استاد، تصویربرداری شده و بعد از تنظیم و تدوین آموزشی در نرم افزار قرار گیرد.

مقدمات مجازی سازی مشق اجتهاد فراهم گشته و در حال نهایی شدن است.

با تهیه این دوره، نهایت هدف مشق اجتهاد محقق شده و هر دانش پژوهی که دغدغه پژوهش داشته و محتوای آن را داراست، ولی راهکار شکلی آن را نمی داند، با گذراندن این دوره به پژوهشگری زبردست تبدیل خواهد شد؛ انشاالله تعالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative