خانه / اخبار / انتخاب سردبیر / آشنایی با مدرسه چهاردهم مشق اجتهاد، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان

آشنایی با مدرسه چهاردهم مشق اجتهاد، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان

این حوزه در سال ۱۳۵۹ با پذیرش طلاب در مدرسه محسنیه آغاز به کار کرد. سپس با انتقال به مدرسه عمادیه و با احداث ساختمان جدید در سال ۱۳۶۵ به ساختمان فعلی منتقل شد. زمین مدرسه که از سوی یکی از افراد خیر اهداء گردیده، حدود ۲۰ هزار متر مربع و زیر بنای آن ۷ هزار متر مربع است و ظرفیت ۳۰۰ طلبه را داراست.

تعداد طلابی که از بدو تأسیس تاکنون وارد این حوزه شده اند ۱۱۰۰ نفر بوده و در پایه های تحصیلی اول تا دهم مشغول تحصیل بوده اند. تعداد شهدای مدرسه ۱۵ نفر، جانبازان ۸ نفر، مجروحان جنگ تحمیلی ۱۲ نفر و آزادگان۷ نفر است.

در حال حاضر در این مدرسه  ۱۰۴ طلبه مشغول تحصیل هستند. اساتید این مدرسه نیز ۱۷ نفراند.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مجتبی نورمفیدی مؤسس این حوزه علمیه عظیم و پربرکت بوده اند.

فعالیت های آموزشی:

با توجه به اهمیت امر آموزش در حوزه های علمیه، مسائل مربوط به آموزش طلاب در این حوزه با جدیت و با داشتن کادر علمی مجرب دنبال می شود. برگزاری مرتب و منظم کلاس ها و امتحانات بر طبق برنامه های مدون مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، ارزیابی مداوم از وضعیت طلاب و اساتید، از جمله این موارد است.

 پایگاه بسیج باقر العلوم (ع)‌:

این پایگاه در سال ۱۳۶۵ تأسیس و هم اکنون ۷۵ درصد از طلاب حوزه عضو پایگاه بوده و فعالیت های مختلفی مانند اردوهای آموزشی و نظامی، سفر به مناطق جنگی، برگزاری همایش طلاب بسیجی، تهیه نشریات داخلی مانند تمدن، کنکاش، انتظار و همچنین تدارک برنامه اعتکاف را داشته است.

امکانات حوزه:

این حوزه دارای امکاناتی از قبیل ۸۰ حجره، ۱۸ مدرس، کتابخانه (مخزن کتاب و سالن مطالعه)، سالن های اجتماعات، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، ۷ باب منزل مسکونی برای اساتید، زمین فوتبال و والیبال، آشپزخانه مجهز و همچنین تجهیزاتی از قبیل سیستم صوت و گرمایش مرکزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative