خانه / اخبار / کارگاه «شیوه نگارش مقاله علمی» مدرسه اول و دوم

کارگاه «شیوه نگارش مقاله علمی» مدرسه اول و دوم

استاد حسین صابری در کارگاه «شیوه نگارش مقاله علمی» مطرح کرد:

موضوع مقاله باید نویسنده را انتخاب کند؛ نه نویسنده، موضوع مقاله را!

در ادامه برگزاری کارگاه‌های طرح روشمند سازی تحقیقات علوم اسلامی، کارگاه شیوه نگارش مقاله علمی توسط جناب آقای دکتر حسین صابری، در مدرسه علمیه سعادت مشهد و مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) مشهد برگزار شد. قسمتی از بحث‌های مطرح‌شده، در ذیل آمده است.

در ابتدای جلسه نخست، کشاکش بین رزومه و نوشتن تبیین شد و نوشتن، مقدم بر رزومه سازی دانسته شد، درحالی‌که در غالب موارد در فعالیت‌های پژوهشی، رزومه، نویسنده را به نوشتن وا‌می‌دارد.

استاد صابری بابیان اینکه نویسنده نباید موضوع مقاله را انتخاب کند بلکه می‌باید موضوع مقاله، نویسنده را انتخاب کند! به بیان اهمیت انتخاب موضوع و نکاتی که باید در آن انتخاب لحاظ شود پرداختند. متناسب بودن موضوع با تخصص نویسنده، متناسب بودن آن باعلاقه، امکان تحقیق در مورد موضوع، تکراری نبودن موضوع، یاد داشتن مأخذ شناسی در موضوع، قلابی نبودن و ربط داشتن موضوع به زندگی و جزئی بودن موضوع ازجمله نکاتی بود که در انتخاب موضوع باید لحاظ داشت.

در جلسه دوم کارگاه امروز، سیر نوشتن یک مقاله علمی به‌تفصیل بیان شد و در انتهای جلسه، طلبه‌ها موضوع‌های انتخابی خود برای مقاله را در جلسه مطرح کردند و استاد به بیان نظر و پیشنهاد و انتقاد نسبت بدان‌ها پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative