خانه / معرفی همکاران / اساتید / استاد محمدجواد فاضل لنکرانی

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی فرزند سوم مرجع عالی‌قدر شیعه مرحوم آیت‌الله‌العظمی شیخ محمد فاضل لنکرانی (قدس سره) در سال ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم متولد شد. محمدجواد فاضل لنکرانی دروس حوزوی را زمانی آغاز نمود که غالب دروس رسمی حوزه به دلیل حرکت نهضت اسلامی ملّت ایران تعطیل بود. ازاین‌رو ایشان باهمت و جدیت فراوان توانست با شرکت در درس‌های خصوصی اساتید حوزه، در مدّت کوتاهی دروس سطح را به پایان رسانده و در سال‏۱۳۶۱ به دروس خارج فقه و اصول راه یابد. ایشان در دوران تحصیل خود از درس آیت‌الله سیّد رسول موسوی تهرانی و آیت‌الله اعتمادی استفاده نمود. کتاب مکاسب را نیز به‌صورت خصوصی از آیت‌الله پایانی فراگرفت و برای درس تفسیر خدمت مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار حاضر گشت.

وی با پایان یافتن دوره‌ی سطح، برای بحث‏های تخصّصی و اجتهادی در دروس والد مکرّم خود شرکت کرد و حدود ۱۵ سال ‏از محضر ایشان بهره فراوان برد. وی حدود هفت سال نیز از محضر مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی (مدّظلّه‌العالی) استفاده نمود. هم‌چنین چندین سال از دروس فقه حضرت آیت‌الله سیّد کاظم حائری بهره برد.

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی از اوایل دهه شصت به مدت هجده سال اقدام به تدریس دروس عالی در حوزه علمیه نموده است. وی از سال ۱۳۸۲ اقدام به تدریس خارج فقه نمود و همچنان مشغول به تدریس موضوعات مختلفی از آن هستند.

شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ پس از سال‌ها تدریس و تربیت طلاب، به‌عنوان استاد نمونه حوزه علمیه قم مورد تجلیل مرجعیت شیعه و حوزه علمیه قرار گرفت. همچنین در سال ۱۳۸۱ موفق به ارائه و دفاع از رساله‌ی سطح چهار خود در حوزه علمیه شده است.

تألیفات ایشان بیشتر محصول دوره‌های تدریس بوده و یا بعضاً به مناسبت‌های مختلف تألیف شده‌اند. تاکنون ۲۹ کتاب و ۱۴ مقاله از وی منتشر یافته است. استاد محمدجواد فاضل لنکرانی امورات بیت والد مکرم را به عهده داشته و هم‌اکنون ریاست مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بر عهده ایشان است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative