خانه / معرفی همکاران / اساتید / استاد عبدالحمید واسطی

استاد عبدالحمید واسطی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحمید واسطی متولد ۱۳۴۷، در تهران و عضو هیئت‌علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. وی پس از تحصیلات متوسطه و بعد از قبولی در دانشگاه فردوسی و سپس انصراف در همان سال اول، وارد حوزه علمیه مشهد گردید و دروس ادبیات و سطح را از حجت هاشمی، جواد مروارید، مهدی مروارید و سید مهدی نقیبی آموخت. وی درس خارج را از آیات عظام میرزاعلی فلسفی، شربیانی و علامه حسینی طهرانی فراگرفت و علاوه بر «خارج فقه و اصول»، دروس بدایه، منظومه و اسفار را در محضر محمدتقی جعفری، عبدالمجید سالم و حاج شیخ علی رضایی تهرانی تلمذ کرد. همچنین به تدریس دروس مقدماتی سطح، فلسفه اخلاق، حقوق، فلسفه سیاست، معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و… پرداخت.

وی دارای تألیفات فراوانی ازجمله کتاب نگرش سیستمی به دین، راهنمای تحصیل در حوزه‌های علمیه، راهنمای تحقیق در حوزه‌های علمیه، راهنمای تدریس در حوزه‌های علمیه، نان در اسلام و… است.

ایشان نظریه‌پرداز مقوله نگرش سیستمی و شبکه‌ای به گزاره‌های دین است. وی از مدافعان فلسفه و عرفان اسلامی است. وی سردبیر فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و عضو هیئت‌رئیسه (معاون پژوهشی) موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative