خانه / معرفی همکاران / اساتید / استاد سعید ضیائی فر

استاد سعید ضیائی فر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید ضیائی فر در سال ۱۳۴۲ در کاشان به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۹ دروس حوزوی را همراه با سال چهارم دبیرستان در کاشان آغاز کرد، پس از اخذ دیپلم ریاضی- فیزیک در سال ۱۳۶۰ وارد حوزه علمیه قم شد. دروس سطح را سال ۱۳۶۶ به اتمام رسانید و به مدّت ۱۴ سال در دروس خارج فقه و اصول شرکت کرد و چند سالی نیز از این سال‌ها را به تحصیل کلام و فلسفه پرداخت.  وی از سال ۱۳۶۳  تدریس در حوزه را آغاز کرد و تاکنون همه کتاب‌های فقه و اصول سطح را تدریس کرده است و از برخی فقیهان معاصر اجازه اجتهاد داشته و اکنون به تدریس خارج اشتغال دارد.

مهم‌ترین برنامه علمی وی تحقیق است که از سال ۱۳۷۰ آغاز و تاکنون ادامه دارد و در این مسیر موفقیت‌هایی را در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است؛ نظیر جشنواره بین‌المللی فارابی، کتاب سال حوزه، کتاب فصل جمهوری اسلامی، پژوهش فرهنگی سال، جشنواره آیین و خرد، جشنواره اهل‌قلم، پایان‌نامه‌های برگزیده کشوری، درنتیجه وی در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان نخبه فرهنگی کشوری برگزیده شد.

ازجمله مسئولیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیر پروژه تحقیقاتى معاونت امور اساتید، مدیر پروژه تحقیقاتی پژوهشکده فقه و حقوق، مدیر پروژه تحقیقاتی دبیرخانه مجلس خبرگان، مسئول آموزش موسسه نشر آثار امام، مدرس جامعه الزهرا (س)، مدرس جامعه المصطفی العالمیه، مدرس تربیت‌معلم تهران و دانشگاه کاشان، مدرس مرکز جهانی علوم اسلامى و مدرس موسسه نشر آثار امام دفتر قم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Google Analytics Alternative